Thursday, November 22, 2012

-alysha vs adik-


waaaa.... alysha...kenapa? kenapa??? hahahaha
makin besar perut ni, makin menjadi2 perangai alysha..oh..wahai kakak scha...huhuh

kekadang ade satu masa aku dah xlarat nak cakap ulang2 kali dia buat xdengar je..
aku panggil dia " NURRR...OOO NURRR"
sebab panggil scha dia xnyahut n toleh langsung...
bila aku panggil nur, dia toleh pastu dia jawab " PANGGIL KAKAK ICHA LA.."
waaaa... bebel2x mulut aku, " yelah panggil alysha hani tak nyahut pun..bonda panggil la nur..."

kekadang ade 1 masa tu aku panggil " alysha oo alysha" dia ikut, "bonda ooo bonda", aku saja panggil lagi "alysha hani oo alysha hani.." dia ikut lagi kali ni panggil aku " adibahh..oo adibah.." bertuah punya budak...

hahahahah... budak kecik ni nak kene betul.. sabar jelah wahai hati..dah keluar adik nanti oklah tu perangai dia..

cikgu pun cakap kat taska pun dia dah berubah..xmacam dulu.. mungkin degil dia sekejap je sebab nak ade adik...

dulu dia rajin, suruh sana sini cepat je buat, panggil nyahut.. dengar cakap, manja..
sekarang berbeza dari dulu...sekarang pun nampak dia lebih kepada ayah dia..berubah arah, kalau dulu selalu nak kepit dengan aku je..ayah xnak langsung...sekarang ni, ayah..kejap2 ayah..
kekadang tetiba dia nangis esak2x sorang..xde sapa pun kacau dia..
bila tanya kenapa scha nangis? dia cakap bear2x yang buat... hihihih aku pun buat2x la pukul bear2 tu..
mungkin dia nak perhatian.. sedih agaknye dah xmanja macam dulu..
aku pun xlarat nak layan dia sangat, duduk lama sikit sakit kat ari2 ni.. so baring jelah, xlayan dia mewarna ke main kereta ke..huhuhu

sian plak kekadang mengandung ni temperature cepat je naik..cepat je nak naik tangan... kekadang kene gak sedas dua, bila pk balik kesian plak dia asyik kene marah dgn pukul je.. tapi pengajaran gak untuk dia..supaya x degil dan manja sangat...

sabar ye kakak icha..nanti adik dah kuar, kite main sama2x ye... bonda sayang kakak icha...

1 comment:

Bro Monday said...

rasa nak nangis je baca posting ni...ayah dan bonda sayang scha...('',)